Wednesday, September 29, 2010

~makhluk itu....

Assalamualaikum.
Esok my last paper, last exam di cfs iium ni, doakan saya ye..=D
Tinggal bbrapa jam lagi untuk saya masuk dalam dewan exam, goreng biology sampai masak..
Sempat lagi nak study, insyaAllah.. n sempat lagi saya dok merepek kat sini..hehe.
Tepu sangat otak dengan fakta2..kalau bejalan pun rasa macam nak tebalik ja,kepala berat dengan maklumat..haha,hiperbola...so,saja nak bagi ringan sikit..online.


Tengah hari tadi lunch macam biasa, makan dengan Tongga,(my lovely rumet..hehe).
Beli, bayar, makan.
Xdak apa yg pelik.
Ku sangka uia ni panas dari pg sampai ptg, tapi rupa2nya hujan lebat pukul 3.
Suapan terakhir..
Jeng jeng jeng..
Seperti ku kenal makhluk Allah ini. Apa yg sedang dilakukan di dalam pinggan saya??..huhu
Mulut x henti2 baca doa.. "بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم"


Saya toleh ke sebelah.."Wa, ada lalat dalam pinggan k.wani"
Pinggan ditolak jauh ke depan.
Air disedut beberapa kali. Teh ais tu saya imagine macam clorox..owh perut, bersih la..jangan la ada apa2 kuman. Serius geli..huuu..awat la lalat tu dok buat bungee jumping dalam lauk tu.
Minum..minum lagi..n terus minum. 


"Wa, tolong bagi tasji' sikit..macam down ja rasa temakan lauk lalat ni"..


"Xpa la, nak buat macam mana. Kira ok la tu, kalau tetelan lalat tu lagi haru.."


~bagus punya tasji'..


Basuh tangan..
Sekali lagi saya tengok pinggan tu. Memikirkan tindakan yang waras..apa yang nak buat.
1)tangkap gambar, hantar kat utusan meloya..metro ok gak..
2)bawak lalat tu, jumpa dengan mkcik2 kafe..pastu marah2 sikit..
3)x yah kecoh2..rilek sudah..


Option ke3 dipilih...bajet baik sangat la ni..haha.
Kalau ikut perasaan, memang rasa nak marah. Makanan tu nak bagi anak orang makan,bukan anak lalat. Tolong la jaga kebersihan. Ada la lagi leteran yang sewaktu dengannya.
Tu kalau ikut hati yang tengah marah.
Satu persatu wajah makcik2 tu saya pandang. Bukan dengan pandangan yang kosong.
Allah..kalau xdak makcik2 ni, jadi hantu tulang la saya. Selama setahun setengah saya belajar kat uia ni, mkcik2 ni la yang masak untuk pelajar2 kat sini..kalau makcik2 ni xdak, tebongkok2 la saya menahan pedih gastrik yang semakin teruk ni..
Jangan kerana seekor lalat, semua bakti2 makcik ni dilupakan..
Jangan kerana 1 kesalahan, kita melupakan seribu kebaikan.


Ok, back to normal, x tension2 dah..
Ada hikmahnya..


Doakn saya untuk paper biology ya..=D
Salam~

5 comments:

  1. gudluckkkkkk wani! :)
    weyh! crius ada lalat ka. ak dah geli thap gaban. klu dlm lauk xtaw nk kata pa la. klu dlm ayaq boleh rendam balik lalt tu. jd ubat.ngehngeh. :P

    ReplyDelete
  2. -tirah
    hg yg baca pun geli...aku yg khusu' dok makan ni??..haha
    aku asyik minum ayaq ja hari tu..neutralise..macam concept buffer la lebih kurang..

    -abid
    heehe...ana gagah sokmo..lpas ni boleh la jadi heroin filem lalatman..=]

    ReplyDelete